Ontdek Rosmolen: lekker veel woongemak midden in Tilburg
Bouwen en ontwikkelen is creatief zijn. Soms ook een beetje eigenzinnig. Durf tonen. En luisteren naar wat de nieuwe buurtbewoners willen en waar ze behoefte aan hebben. RR doet de locatiebranding van Rosmolen.
De Tilburgse wijk Rosmolen ondergaat een ware metamorfose. In 2014 werden zo’n 230 verouderde woningen in Rosmolen gesloopt. Daar komen 150 nieuwe huur- en koopwoningen voor terug. Minder woningen dus, en meer ruimte voor het echte buurtgevoel. Want dat zal niet veranderen: Rosmolen blijft een buurt voor ‘mensen-mensen’. Vanaf april 2016 start de bouw van de nieuwe woningen.
Locatiebranding: Samen bouwen aan de nieuwe buurt
Mensen die het leuk vinden om mee te denken over hun nieuwe buurt konden zich aanmelden voor de bewonersgroep. Robert en Rademaker bedacht hiervoor het communicatie- en beeldconcept: Samen bouwen aan de nieuwe buurt.

Kracht van nieuwe wijk in beeldlogo
Het logo bestaat uit een achttal losse, gekleurde blokken die ‘los’ van elkaar het woord ‘Rosmolen’ vormen. De blokken staan symbool voor het samen bouwen aan de nieuwe wijk. Met elkaar bepalen we hoe we de ‘blokken’ combineren. De kleuren staan voor ‘zoveel mensen, zoveel (woon)wensen’. Deze diversiteit maakt Rosmolen straks een echte stadswijk.
Daarnaast maakt het logo mogelijk om op een opvallende en speelse manier de krachten van de nieuwe wijk letterlijk uit te beelden. Door de blokken te verwisselen, ontstaan nieuwe woorden als ‘roos’, ‘enorm’ en ‘moes’, die de nieuwe kernkwaliteiten van het vernieuwde Rosmolen communiceren: ruim, groen, gezond en gezellig.
Nieuwbouw 21 koopwoningen
Hurks Vastgoedontwikkeling ontwikkelt 21 koopwoningen in het nieuwe Rosmolen. Om in de communicatie een onderscheid te maken tussen huurwoningen en koopwoningen, werd voor de verkoop van de koopwoningen een doorvertaling in het logo gemaakt. De blokken werden vertaald naar verhuisdozen. Symbool voor de korte bouwtijd van de koopwoningen en de optie om de woning instapklaar op te laten leveren.

Logo, website, brochure, advertising, social media, bouwborden
Meer weten over deze case? Bel Robert Claassen op 040 – 235 01 52.
