Op welk type val jij?

Het oer-Hollandse deodorantmerk Odorex kwam in 2013 met de vraag om haar productlijn op een frisse manier te positioneren bij de doelgroep Margriet-lezeressen.

Herkenbaar, warm, vertrouwd en als deo-kenner. Wij verzagen Odorex van een nieuwe identiteit, zowel online als offline, en met succes!

De uitdaging

De communicatie van Odorex had voorheen een commerciële boodschap. Aan RR de taak om Odorex op een unieke en duurzame manier te positioneren in de markt en een brug te slaan tussen productcommunicatie en behoeftebeantwoording. Op een warme manier merkvoorkeur creëren met als ultieme doel van fans ambassadeurs maken, dat is onze doelstelling.

Onze aanpak

We bedachten een contentstrategie die focust op het verbinden van het merk en de doelgroep. Met de juiste verhalen op het juiste moment lieten we de doelgroep (opnieuw) kennismaken met Odorex. Want wat boeit, dat bindt!
De verschillende deodorant types van Odorex, van verzorgend tot puur, inspireerde de campagne ‘Op welk type val jij?’. Een vrolijke campagne met een breed scala aan marketingactiviteiten om merkbeleving te creëren en vast te houden.


Dat begon met een Deo Dating Test-app, samplingacties op vliegvelden en een stand op de Margriet Winterfair. Ook verrasten we de doelgroep wekelijks met relevante content op Facebook. Om de relatie met fans te verdiepen, ontwikkelden we vervolgens een unieke deo-ontwerpwedstrijd app. Voor het eerst in Nederland kregen deodorantgebruikers de kans om een persoonlijke deo met hun eigen naam te ontwerpen. Kruidvat pikte deze unieke actie op en werkte met Odorex samen om de nieuwe deo Pure Verwennerij in heel Nederland te promoten. Dat maakte van Facebook dé plek om te interacteren met de doelgroep.

Het resultaat

Dankzij de diverse activatie, doorlopende campagnes en verschillende marketingactiviteiten ontstond een aantrekkingskracht naar de klanten die passen bij Odorex. In drie maanden tijd steeg het aantal Facebookfans met 400%. De engagement steeg met 40%. Dat bracht Odorex op de vierde plek in de top 25 van Facebookpagina’s met de hoogste engagementscore in de categorie ‘gezondheid/schoonheid en verzorging’.

Meer weten over deze case? Bel Marlieke Talen op 040 - 235 01 52.