Gebiedsmarketing: van baksteen naar beleving
Gebiedsontwikkeling, bouwen, herontwikkelen, wijkvernieuwing: het zijn processen die veel aandacht vragen. Soms zelfs alle aandacht. Ontwikkelaars, woningcorporaties en gemeentes zijn zich van dat gevaar bewust. En stellen meer en meer de eindgebruiker centraal bij de planvorming. Communicatie speelt daarbij een cruciale rol.
Een 'koopvriendelijk klimaat'
Gebiedsmarketing draait allang niet meer om het verkopen van bakstenen alleen. Het gaat om het creëren van een totaalbeleving. Een product dat naadloos aansluit op de wensen van de afnemer. En een communicatieproces waarin iemand die misschien wel de belangrijkste investering van zijn leven doet, zich van A tot Z geholpen voelt.
Stapsgewijs in dialoog met afnemers
Robert en Rademaker begint daarom met gebiedsmarketing nog vóórdat de tekentafel bezaaid ligt met plannen. Op basis van een onderscheidende visie op de locatie, gaan we stapsgewijs in dialoog met (toekomstige) bewoners of gebruikers. Zo ontstaat een sterk locatieconcept en maximaliseren we de kansen op succes.
Citymarketing: het verhaal van de stad
Hoe zet je een toekomstvisie om naar citymarketing waarmee je de stad stevig op de kaart zet? Het begint allemaal met het verhaal van de stad. Wat heeft de stad gevormd tot wie ze vandaag is? Wat bepaalt het karakter van wonen, ondernemen, recreëren? En welke kansen voor de toekomst liggen in dit DNA besloten?
Robert en Rademaker legt met de brandstory van de stad de basis voor effectieve en onderscheidende citymarketing. Bekijk enkele recente cases of download onze publicatie over gebiedsmarketing.
